Els Alps Austríacs i Italians

Els Alps Austríacs i Italians 2012

Aquest any el viatge està previst que sigui per Roma, Florència, Venecia, Austria (Grossglockner), els Alps italians (Fedaia, Giau...), Verona, Pisa, Livorno

DIA 1 - Sortida Mataró 26/07/2012

Avui és el meu últim dia de feina, que bé!!!  L'Eugeni ja ho té tot preparat, moto carregada, tot a punt de marxa, així que comencem les motovacances 2012! Això si que és aprofitar des del primer dia.
Sortim cap a Barcelona, a mitja tarda, per agafar el Grimaldi Lines al port de Barcelona a les 22:15, i que te prevista l'arribada l'endemà a les 18:45 a Civitavecchia, el port de Roma.
El preu de l'anada són uns 306€ en cambrot interior amb l'esmorzar i el dinar de l'endemà.
Embarquem sense cap problema, deixem les coses al cambrot, i pugem a coberta a sopar i prendre alguna cosa.

Avui és el primer dia, poca cosa, però demà ens llevarem ja arribant a Itàlia!!

DIA 2 - 27/07/2012 GRIMALDI - ROMA
Avui la major part del dia la passem a sobre del vaixell, esmorzem i pugem a coberta, per sort fa molt bon dia, i podem gaudir de la coberta.

Arribem a Civitavecchia sobre les 19hs, però hem d'esperar per poder treure la moto. Ara si, GPS en marxa i cap al centre de Roma, on tenim dues nits reservades a l'hotel Welcome House a la Via Nazionale 230, per 160€ amb esmorzar inclòs. L'hotel estava en un pis que ens va costar molt de trobar.
Una vegada a l'hotel, que la veritat no és dels més macos ens els que hem estat, baixem a sopar a una pizzeria que està davant de l'hotel i després anem a veure com és Roma per la nit.  Passem per el Coliseu, anem a la Fontana de Trevi, el Panteó i passegem fent un gelat cap a la Piazza Navona.

DIA 3 - 28/07/2012 ROMA
Tot el dia estarem a Roma, així que la visitarem a sobre de la moto els llocs que més ens interessen: Com ja tenim les entrades comencem visitant el Vaticà, desprès de la visita baixem cap el castell de Sant Angello, continuem Piazza Venècia, tornem a passar per el Coliseu, els fòrums romans, algunes basíliques.

Al vespre anem a fer una volta i sopar al barri de Trastevere.
El Trastevere és el típic barri ple de turistes i cambrers a la porta del restaurant intentant que entris a sopar. Situació de la que vam fugir per cercar un altre restaurant en un lloc proper però menys turístic.

Cal afegir que els italians són uns conductors suïcides , molt perillosos, i anant amb moto cal tenir moltíssim compte, donat que no respecten ni els senyals, ni el semàfors, ni als vianants.

DIA 4 - 29/07/2012 ROMA - FLORÈNCIA
Sortim d'hora cap a Florència, tenim a prop de 300 km, i volem aprofitar el dia allà. Tenim reserva a l'Hotel Ginori al Duomo, ben situat  i a prop de la Catedral.

A l'Edat Mitjana va ser un important centre cultural, econòmic i financer. Va conèixer la seva època de major esplendor després de la instauració del Gran ducat de la Toscana sota el domini de la dinastia Medici, fonamental per entendre el paper d'aquesta ciutat de la UNESCO. El domini de la ciutat per part de la família dels Médici també és fonamental per entendre el paper d'aquesta ciutat a la història de l'art. Posteriorment, va ser capital d'Itàlia entre 1865 i 1871 durant la Unificació italiana.

Avui fa mooolta calor!!! deixem les coses a l'hotel, (s'ha de dir, l'habitació té un encant especial) i cap a dinar alguna cosa per el Ponte Vecchio, el David de Miquel Àngel (impressionat), Piazza de la Signoria, Piazza del Duomo, la Catedral i el Campanile de Gioto, avui també hem fet un super tour , així que, com que  l'Eugeni ha trobat un restaurant molt xulo,  ens hi n'anem a sopar :). Demà ens espera Venècia!!

David

DIA 5 - 30/07/2012 FLORÈNCIA - VENÈCIA

Sortim a les 9hs cap a Venècia, ens esperen 250 Km, un trajecte curt però amb una calor impressionant.
Tenim reserva a l'Hotel Ambasciatori, un bon hotel, del tot recomanable.
Passejar i perdre's per Venècia és un plaer, això si, tot ple de turistes.
Vam visitar al museu Leonardo, també la Piazza San Marco, l'única plaça que te Venècia, i potser també la principal destinació turística. S'atribueix a Napoleó Bonaparte el sobrenom de «le plus élégant salon d'Europe».

Vam sopar Al Ristorante Oniga  i vam demanar dos Bucintoros, un plat amb marisc que vam trobar boníssim.
Ens va costar una mica sortir de Venècia és un laberint de carrers que per la nit i sense gent a qui preguntar es torna un xic caòtic.
Després a esperar l'autobús, vam intentar comprar un bitllet de tornada però ens va resultar impossible. Després vam veure que ningú pagava.!!!??

DIA 6 - 31/07/2012 VENÈCIA - POZZA DI FASSA

Tornem a carregar la moto, aquesta vegada deixem les visites turístiques, i comencem a encaminar-nos per fer els ports de muntanya.
Tenim l'hotel a Pozza di Fasa, l'hotel Bernard. Un hotel que ens va decebre bastant, antiquat i deixat.
Aquesta és una de les principals valls dels Dolomites, allà deixarem les coses i anirem a fer els ports de muntanya sense càrrega a la moto.
En el trajecte ja ens trobem el primer pas: "Passo San Pellegrino" (1.918m)
Arribem a l'hotel, deixem les coses i anem a fer el Passo Pordoi, que connecta  el poble de Canazei i amb Arabba, són 2.239m. És un tram d'uns 14 km amb molta pendent i amb 30 corbes, totes estan numerades amb un rètol que t'informa també de l'altitud a la que et trobes i des de dalt es pot veure la glacera de la Marmolada.

Les vistes són espectaculars, continuem i anem a fer el Passo Sella(2.242m) abans que s'ens faci fosc.

Aquí ja comença a ploure, aquí en un moment et canvia ràpid el temps. Tornem a l'hotel, dutxa i a sopar que demà ens esperen més muntanyes.

DIA 7 - 1/08/2012  POZZA DI FASSA - OBERTILLIACH

Sortim aviat, perquè volem fer dos o tres ports més i visitar Cortina d'Ampezzo abans d'arribar al proper hotel que tenim a Obertilliach (anem cap a Àustria).

El primer és el Passo Fedaia (2.057 m) és preciós, passes per el costat del llac natural Fedaia, i tens unes vistes molt maques de la Marmolada.

Continuem la ruta cap al Passo Falzarego (2.105m), l'ambient és molt motero, i les vistes dels dolomites són impressionants.

I una mica més amunt tenim el Passo Valparola (2.192m)

I ara anem a fer el Passo Giau (2.236m), és un dels més famosos dels Dolomites, està situat a la província de Belluno, i connecta amb Cortina d'Ampezzo.
Les vistes són de les més espectaculars que es poden trobar quan es visiten els Alps.

Fem una parada a Cortina d'Ampezzo, es troba en mig dels Dolomites i és un lloc molt turístic però poc motero, així que fem un cafè i continuem cap a Obertilliach.
Quan arribem a l'hotel que teníem reservat, el Haus Gatterer, ens trobem a una família super amable que ens estaven esperant, l'habitació és un petit apartament. Crec que és el millor lloc de tots els que hem estat. Molt a prop teníem un super on ens vàrem comprar el sopar i l'esmorzar de l'endemà. El poble preciós, la gent acollidora, l'apartament perfecte i tot per 57 Euros, del tot recomanable per anar-hi a passar uns dies, això si, de relax.

DIA 8 - 2/08/2012  OBERTILLIACH - INSBRUCK (Axams)

Llevar-te a Obertilliach és un plaer, varem esmorzar a la terrassa de l'apartament, tot era tranquil·litat, verd, aquella rosada del matí.
Ens acomiadem de la família Gatterer, Ingrid, el seu marit i els nens, que ens indican quin és el camí cap al Grossglockner.
El Grossglockner ("Gran Campanar") té 3.798m i és la muntanya més alta d'Àustria,
a la regió del parc nacional Hohe Tauern. En els seus 48 km de longitud supera un desnivell de 1.500 m travessant diferents zones climàtiques i paisatges, des prats i boscos fins a la neu perenne de la glacera de la muntanya més alta del país. La carretera arriba a la Kaiser-Franz-Josef Höhe a una altitud de 2.369 metres.

Per accedir-hi s'ha de pagar un peatge, crec que nosaltres varem pagar uns 18Euros, (els cotxes és una mica més car)

Arribem a l'entrada al túnel del Hochtor, el paisatge canvia d'aspecte, deixem ja les  glaceres.

L'última part de la carretera té unes pendents molt fortes, reviseu bé els frens si teniu pensat anar-hi!

Ens acomiadem del Glossglockner, i continuem el nostre camí cap a Insbruck, tenim uns 200kms i els temps està canviant cap a pitjor. S'ha de dir que la conducció a Àustria és molt més relaxada, respecten les senyals, i molts cotxes es decantaven per deixar-nos passar.
Però una altra vegada ens va tornar a passar, de cop i volta, una gran tempesta ens va tornar agafar de camí, entre la pluja i la boira no es veia res!! estàvem ja quasi arribant a Insbruck, així que decidim intentar arribar poc a poc a Axams on tenim l'hotel.
Quan vàrem arribar estàvem super xops, i la mestressa de Haus Straton (57€) ens esperava, ens va obrir el seu garatge per deixar la moto, i ens va posar la roba a la seva assecadora. És un lloc molt familiar que dirigeix la mestressa amb molt de carinyo. No va parar de ploure en tota la nit, així que ens vàrem quedar a sopar a Axams. Insbruck queda pendent per un altre viatge.
Àustria és molt maco, els paisatges, la tranquil·litat, l'amabilitat de la gent i a veritat és que és força econòmic.

DIA 9 - 3/08/2012  INSBRUK - VERONA

La mestressa de la Haus, ens va preparar un esmorzar fantàstic, i fins i tot va venir a acomidar-nos i a desitjar-nos un bon viatge. Avui ja comencem a baixar, tornem cap a Itàlia, la propera nit la farem a Verona, tenim quasi 300kms.
Ens aturem a Trento a dinar, i fer una volta per la ciutat, ja torna a fer mooolta calor!!
Només ens queden 100km cap a Verona, així que arribem bé de temps,  Verona és mundialment famosa per ser la ciutat on es situa la llegenda de Romeu i Julieta.
Les parets de la casa de Julieta està plena de xiclets enganxats, amb missatges d'amor pintats. També hi ha el famós balcó de la Julieta!

L'Arena de Verona és un dels amfiteatres més importants de l'era romana i el major després del Coliseu de Roma, diuen que per dins hi té una gran semblança,  a l' interior se celebren concerts i espectacles d'òpera durant l'estiu.

DIA 10 - 4/08/2012  VERONA - LIVORNO

Avui ja és la última nit per Itàlia, sortim de Verona amb direcció cap a Livorno per agafar el Grimaldi de tornada a Barcelona, ens queden uns 300kms.

De camí ens aturem a Pisa a dinar i visitar la ciutat, és coneguda sobretot per la seva torre inclinada.
Està plena de negres disposats a vigilar-nos la moto !!!

Arribem ja al port de Livorno, el nostre Grimaldi surt a les 23:30, i poc ens pensàvem l'aventura  que ens hi esperava dins del vaixell.
Mentre esperàvem per embarcar, vàrem conèixer uns moteros de València que estàvem impacients per embarcar ja que no havien trobat cambrot i volien aconseguir un bon lloc. Intrigats els hi vàrem preguntar perquè teníem tanta pressa,  i llavors ens van senyalar un parking tot ple de carabanes i cotxes carregats fins a dalt de tot, i ens van dir, Barcelona no és el destí, és una parada abans d'arribar a Tanger. Un munt de moros viatjaven amb nosaltres sense cambrot ni seient!

La veritat va ser un desastre, ells embarcaven abans però anaven tan carregats que els cotxes no podien pujar la rampa, s'espatllaven els cotxes i furgonetes, es posaven tots empenyer. Finalment, després de fer-los reconsiderar aquesta situació als encarregats de l'embarcament , van deixar pujar primer als 4 gats que anàvem a Barcelona, però fins les 4 de la matinada van estar carregant els cotxes. (la sortida era a les 23,30 !!!) Realment el vaixell estava molt brut, les butaques arrancades, gent dormit per tot arreu, cuinant pels passadissos, no podies anar a cap bar ja que s'havien fet com tendes de campanya per dormir amb les taules, arrencaven els seients de les butaques. El nostre cambrot també era un poema, només entrar hi havia un bitxo (no sé de quina classe, i tampoc ho vull saber) corrent per allà, els llençols estripats, pudor, mocadors bruts entaforats per les capçaleres dels llits ... 100% no recomanable, ens picava tot!!! . Sort que portàvem pastilles per dormir, i amb el viatge tant fantàstic que ens havia sortit no volíem que això ens ho espatllés.
Aquí teniu un video fet per algú que ha passat la mateixa experiència que nosaltres.

DIA 11 - 4/08/2012 GRIMALDI "IKARUS PALACE"?????? - BARCELONA

No vàrem estar de gaire sort ja que ens vàrem despertar aviat, i el panorama encara era pitjor, tot els corredors plens de gent dormint, i els bars també. Varem pujar a coberta, el bar d'allà res a veure amb el de l'anada, així que varem passar el dia a coberta, que si més no, és on mes tranquil s'estava, i amb la feina que varem tenir per aconseguir una cadira no la podíem deixar. Realment creiem que hi havia més ocupació de la que tocava.
Allà a les 21:00 ja estàvem a Barcelona, així que cap a Mataró a fer una dutxa jaaaaaa!!!
Una altra vegada ha sigut un viatge fantàstic, i com sempre una gran companyia, amb un motard. Junts hem fet de tot, una mica de turisme per les ciutats, aventura, natura, fantàstics paisatges per gaudir, així que ara a preparar la ruta de l'any vinent!
*Una vegada a Barcelona varem estar trucant a Grimaldi per fer una queixa sobre el que havíem viscut, ja que no es el fantàstic creuer que et venen als anuncis de la televisió amb el capità Grimaldi noooo!!! però desprès de molts intents ningú ens ha donat resposta, t'envien d'un lloc cap a un altra, així que vàrem fer una reclamació a l'oficina d'atenció al consumidor. A dia d'avui encara ells tampoc no han tingut cap resposta.